Silver Belinda


Ja, ska berätta om min underbara ponny Silver Belinda "Belinda".

Silver Belinda som hon heter är ett 14 årigt sto på 138,5 cm i mankhöjd av rasen New Forest.
Hon är hur mysig som helst och det bästa hon vet är att hoppa.
I boxen när man bostar är hon hur mysig som helst och lägger alltid upp huvudet på axeln
och kan stå där en lång stund. Jag och min familj är hennes 5 ägare, som tredje ägare var
Björneröds Ridcenter men där stod hon endast i några månader, hon var sjukt pigg, främst
vid hoppning. Därför var det svårt för barn att hålla henne. Sen tror vi att det har hänt något med henne och när någon skulle ta av täcket på henne som gjort att hon blivit lite rädd för det men det är så gott som borta, nu ser hon bara lite småsur ut vilket jag kan leva med ;)





 







lite blandade bilder på min fina älskade gulliga söta putte nutte ponny!



Vi har hoppat upp till 75 cm lokalt och 80 clearround, hemma har vi hoppat 1 m tillsammans. Andra lokala tävlingen blev en vinst dessutom :D
Vi har inte tävlat dressyr än men rider det 1-2 gånger i veckan, hon är sjuuukt pigg även i dressyren.
 
Jaa finns inte jätte mycket mer o säga än att hon är världens bästa!


Om det är något mer ni vill veta så är det bara att kommentera :)
Tänkte berätta om när vi åkte för provridningen i ett annat inlägg! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0